Najbliższa kolejka 1 |
Inna » Inne rozgrywki |
ligafutsalu@vp.pl
dzisiaj: 97, wczoraj: 239
ogółem: 1 273 848
statystyki szczegółowe
|
Regulamin rozgrywek w Amatorskiej Lidze Futsalu
w piłce nożnej w sezonie 2016/2017
I Cel rozgrywek
Celem rozgrywek jest popularyzacja halowej piłki nożnej i wyłonienie najlepszej drużyny oraz
propagowanie aktywności sportowej wśród młodzieży i dorosłych
I I Organizator
Amatorska Liga Halowa to halowe rozgrywki piłkarskie prowadzone w Hali widowiskowo-spor-
towej w Łącku z udziałem amatorskich drużyn wywodzących się tereny Gmin Kamienica i Łąc-
ko oraz Gmin ościennych.
1.Do kompetencji organizatora należy :
a) podejmowanie decyzji dotyczących respektowania regulaminu i systemu rozgrywek
b)weryfikacja zawodników,meczów,kar i rozgrywek
c)rozpatrywanie odwołań
2.Organizator prowadzi rozgrywki w jednej Lidze (Open)
3.Wszelkie sprawy sporne wynikłe w trakcie trwania rozgrywek oraz po ich zakończeniu roz-
patruje ,,Organizator”
4.Ostateczny głos we wszystkich sprawach spornych należy do ,,Organizatora „
I I I Termin i miejsce zawodów
1.Rozgrywki prowadzone będą w niedzielę w godzinach od 14.00-18.30 zgodnie z ustalonym
wcześniej przez ,,Organizatora” terminarzem dostarczonym kierownikom drużyn
2.Rozgrywki przeprowadzone zostaną w Hali widowiskowo-sportowej w Łącku
3.Z uwagi na ograniczone możliwości dysponowania terminami nie ma możliwości przekłada-
nia spotkań na inny termin
4.Jeżeli jedna z drużyn nie stawi się na boisku gotowa do gry najpóźniej 5 minut po obowiązu-
jącym terminie sędzia odgwizduje koniec zawodów. Zespół ten zostaje ukarany walkowerem
(5-0).W przypadku gdyby zabrakło obydwu drużyn arbiter odgwizduje koniec zawodów a druży-
ny zostają ukarane obustronnym walkowerem.
5.Za mecz oddany walkowerem pobierane są opłaty (pierwszy walkower 50 zł.,drugi 100 zł. a
trzeci 150 zł.)
IV System rozgrywek
1.Każdy zespół zgłasza do rozgrywek listę zawodników z informacją o osobie odpowiedzialnej
za drużynę którą jest trener-opiekun drużyny.Jedynie taka osoba jest upoważniona do zgłasza-
nia do rozgrywek poszczególnych zawodników i występowania w imieniu drużyny do ,,Organi-
zatora”.W przypadku nieobecności osoby odpowiedzialnej za drużynę role tę pełni kapitan dru-
żyny .
a)Kapitan drużyny zobowiązany jest do posiadania opaski kapitańskiej na każdym meczu
2.Drużyny składają się maksymalnie z 15 zawodników zgłoszonych wcześniej na ,,Liście zgło-
szeniowej zawodników”(stanowiącą załącznik nr.1 niniejszego regulaminu) występujących w je-
dnolitych,ponumerowanych strojach(numery mają być zgodne z danymi na liście zgłoszenio-
wej jak i w protokole meczowym z danego meczu)
3.W przypadku gdy obydwie drużyny posiadają stroje tego samego lub podobnego koloru ,,Or-
ganizator” ma obowiązek zapewnić jednej z drużyn znaczniki w odmiennym kolorze.
4.Na boisku przebywać może maksymalnie 4 zawodników plus bramkarz (minimum 2 zawodni-
ków plus bramkarz) ewentualnie po wycofaniu bramkarza 5 zawodników w polu.
5.Zmiany tzw.hokejowe,tylko i wyłącznie w tzw.strefie zmian (jeśli zmiana zostanie dokonana
w innym miejscu sędzia może ukarać drużynę wykluczeniem zawodnika zmieniającego się
(wchodzącego )na czas 2 minut.
6.Auty wznawiane będą nogą (piłka musi dotykać linii a stopy zawodnika nie mogą być na
boisku ani dotykać linii),zawodnik drużyny przeciwnej nie może w czasie wznawiania gry
być bliżej piłki niż 2 metry,podobnie jak w przypadku wykonywania rzutów wolnych bądź roż-
nych.Czas na wznowienie gry to cztery sekundy.
7.Bramkarz wznawia grę ręką i tutaj także obowiązuje czas 4 -rech sekund
8.Czas boiskowy może być zatrzymany przez arbitra stolikowego w następujących przypad-
kach :
- kontuzji zawodnika bądź bramkarza wymagającej interwencji osoby ,,medycznej”
- braku piłki do kontynuowania gry
- wtargnięcie na boisko osób trzecich
- w czasie trwania ostatniej minuty spotkania przy każdorazowej przerwie(aut,faul itp.) jeśli
różnica bramek nie wynosi więcej niż dwie bramki
9.Zawodnik uczestniczący w rozgrywkach musi mieć ukończone w dniu startu Ligi co najmniej
16 lat (zawodnicy poniżej 18 roku życia którzy ukończyli 16 lat muszą posiadać pisemną zgo-
dę rodziców lub pełnoprawnych opiekunów (załącznik nr.2) oraz posiadać przy sobie dowód
tożsamości (legitymacja szkolna,ewentualnie inny dowód tożsamości)
10.Każdy zawodnik zobowiązany jest posiadać dowód tożsamości na każdym spotkaniu(w przy-
padku sprawdzania danego zawodnika który nie będzie posiadał takowego dowodu drużyna au-
tomatycznie ukarana zostaje walkowerem)
11.Każdy zawodnik podpisując listę zgłoszeniową swojej drużyny do rozgrywek w Amatorskiej
Lidze Futsalu jednocześnie zgadza się do publikacji swoich danych osobowych jak i swojego
wizerunku
12.W sezonie 2016/2017 wszystkie drużyny rozegrają w Lidze spotkania systemem ,,każdy z
każdym”
13.Za zwycięstwo przyznaje się 3 punkty,za remis 1,za porażkę 0
14.O miejscu drużyny w tabeli decydują kolejno :
a) ilość zdobytych punktów
b) korzystniejszy bilans bezpośrednich spotkań pomiędzy zainteresowanymi drużynami
c) korzystniejsza różnica bramek zdobytych i straconych we wszystkich spotkaniach ligowych
d) większa ilość zdobytych bramek
e)dodatkowy mecz pomiędzy zainteresowanymi drużynami 2 x 10 minut (jeśli idzie o miejsca
na podium)
f) w przypadku trzech(lub wiecej ) zainteresowanych drużyn – dodatkowa mała tabelka
15.Drużyna która nie stawiła się cztery razy do rozegrania zawodów w czasie trwania sezonu
zostaje automatycznie wykluczona z Ligi.Jeśli drużyna rozegra 50 % spotkań,to wyniki pozos-
tają uwzględnione w tabeli a pozostałe nierozegrane mecze uznane zostają jako walkower na
korzyść przeciwnika takiej drużyny.
16.Za wstawienie do gry :
- zawodnika nieuprawnionego,zawieszonego,odbywającego karę dyskwalifikacji lub grajacego z
innym numerem (protokół meczowy) niż podano w liście zgłoszeniowej orzeka się walkower i
karę finansową w kwocie 100 zł.
- zawodnika grającego pod obcym nazwiskiem orzeka się walkower ,karę odjęcia 5 punktów i
karę finansową dla drużyny w kwocie 300 zł.
17.Zawodnik jednej drużyny może przejść do innej drużyny dopiero po zakończeniu danego
sezonu rozgrywkowego chyba że przedstawiciele drużyn określą termin tzw. okienka transfe-
rowego kiedy za ustaloną opłatą można dokonywać zmian kadrowych w drużynach.
W sezonie 2016/2017 okienkiem transferowym będzie okres od 19.12.2016 do 31.12.2016.
Oplata transferowa w bieżącym sezonie wynosi 50 zł od zawodnika i ma być uiszczona na
koncie organizatora do 7 dni od zgłoszenia zawodnika.W przypadku braku wpłaty tranferowej
organizator ma prawo ukarać daną drużynę walkowerami w meczach w których grał dany za-
wodnik.Organizator może również ukarać drużynę odjęciem punktów karnych (5 pkt) za nie-
dostosowanie się danej drużyny do regulaminu rozgrywek.
18.Organizator rozgrywek nie ubezpiecza zawodników od następstw nieszczęśliwych wypad-
ków zaistniałych podczas zawodów i nie ponosi odpowiedzialności za utratę zdrowia czy życia
w czasie rozgrywania Ligi
19.Zapoznanie się z regulaminem a w szczególności z rozdziałem IV pkt.16 Opiekun/trener
poświadcza podpisując własnoręcznie ,,Listę zgłoszeniową zawodników”
20.Zawodnik niepełnoletni jest zobowiązany jest przedstawić Opiekunowi/trenerowi oświadcze-
nie (załącznik nr.2)podpisane przez rodzica bądź pełno prawnego opiekuna oraz dowód tożsa-
mości ( legitymacja, paszport ) .Opiekun/trener takie oświadczenie musi dołączyć do wspomnia-
nej ,,Listy zgłoszeniowej"zawodników a dowód okazać organizatorowi.
21.O dopuszczeniu zawodnika do gry decyduje sędzia zawodów.Postanowienie takie jest osta-
teczne a złamanie zakazu gry powoduje przyznanie walkowera dla drużyny przeciwnej.
22.Zabrania się gry wślizgami jeśli w promieniu dwóch metrów znajduje się zawodnik druży-
ny przeciwnej.Zawodnik wykonujący taki wślizg zostanie ukarany przez arbitra żółtą kartką
a zagranie takie uznane jako niebezpieczne zagranie.Zezwala się na wślizg w przypadku ra-
towania piłki przed opuszczeniem placu gry (rzut rożny,aut,strzelenie bramki) ale tylko w przy-
padku gdy w promieniu dwóch metrów nie ma zawodnika drużyny przeciwnej
23.Każda z drużyn w II połowie swojego spotkania może poprosić arbitra o ,,czas".Jest to
jednominutowa przerwa na żądanie dla wykorzystania jej na omówienie taktyki itp. prze dru-
żynę która prosi o czas(jedna przerwa dla każdej z drużyn,tylko w II połowie)
V Przepisy
1.W rozgrywkach Amatorskiej Ligi Futsalu w piłce nożnej Organizator przyjmuje przepisy gry
zatwierdzone przez Polski Związek Piłki Nożnej-Komisję ds.Futsalu z zastrzeżeniem że czas
gry wynosi 2 x 20 minut.
VI Sankcje i wymiary kar
W rozgrywkach Amatorskiej Ligi halowej w piłce nożnej obowiązują kary ustalone przez Orga-
nizatora i ujęte w Regulaminie Komisji Dyscyplinarnej
VII Postanowienia ogólne
1.Nagrody :
- trzy najlepsze drużyny otrzymają puchary,pamiątkowe medale o raz dyplomy
- pamiątkowe dyplomy otrzymają wszystkie drużyny uczestniczące w Amatorskiej Lidze Fut-
salu
- indywidualnie ,,król strzelców” rozgrywek otrzymuje : statuetkę oraz dyplom ( w przypadku
gdy największą liczbę bramek zdobyło dwóch lub więcej zawodników tytuł króla strzelców przy-
znaje się temu zawodnikowi którego drużyna jest wyżej w tabeli na koniec sezonu )
- indywidualnie ,,najlepszy bramkarz” rozgrywek otrzymuje statuetkę oraz dyplom
- na zakończenie sezonu przedstawiciele drużyn (kapitanowie) wybiorą najwartościowszego
gracza Amatorskiej Ligi Futsalu (MVP Ligi)
- puchar i dyplom otrzyma również najlepsza drużyna klasyfikacji ,,Fair Play”
2.W ramach wpisowego do ALF Organizator zapewnia :
- halę sportową
- obsadę sędziowską(dwóch sędziów)
- nagrody, dyplomy
- szatnie
- piłki do rozgrywania spotkań
3.Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki powstałe podczas trwania rozgrywek
oraz rzeczy pozostawione na terenie obiektu
4.Za usterki stwierdzone w szatniach finansową odpowiedzialność ponoszą opiekunowie/tre-
nerzy drużyn
5.Zabrania się spożywania napojów alkoholowych ,piwa oraz palenia papierosów w szatniach
i na terenie hali sportowej
6.Organizatorzy zastrzegają sobie prawo interpretacji niniejszego regulaminu
7.Wszyscy uczestnicy rozgrywek Amatorskiej Ligi Halowej w piłce nożnej zobowiązani są
zapoznać się z niniejszym regulaminem i przestrzegać go podczas rozgrywek
Regulamin Komisji Dyscyplinarnej ALF
Wymiary kar
1.Wydział dyscypliny wyznacza karę w granicach przewidzianych niniejszym regulaminem ,
uwzględniając rodzaj stopień i okoliczności przewinienia,biorąc pod uwagę cele profilaktyczne i
doraźne
2.Sankcje karne dla zawodników ukaranych karami indywidualnymi w postaci napomnienia
(ż.k) oraz wykluczeń (cz.k) :
a)kara zakazu gry w 1 spotkaniu po otrzymaniu przez zawodnika :
-3 (trzeciego ) kolejnego napomnienia żółtą kartką
- otrzymaniu przez zawodnika dwóch żółtych kartek w jednym spotkaniu a w konsekwencji
czerwonej kartki
b)kara zakazu gry w 2 (dwóch) kolejnych spotkaniach –za przewinienie polegające na :
- otrzymaniu przez zawodnika 6 (szóstego) kolejnego napomnienia żółtą kartką
- otrzymaniu przez zawodnika bezpośrednio czerwonej kartki
c) kara zakazu gry w 3 (trzech) kolejnych spotkaniach - za przewinienie polegające na :
- gwałtownym protestowaniu zawodnika przeciw decyzji sędziego ,używając w stosunku do
niego słów wulgarnych lub Obraźliwych
- po otrzymaniu przez zawodnika 9(dziewiątego) kolejnego napomnienia żółtą kartką
- popełnieniu przez zawodnika innego rodzaju czynu uznanego przez sędziego jako wybitnie
nie sportowe zachowanie
d) kara zakazu gry w 4 (czterech) kolejnych spotkaniach - za przewinienie polegające na :
- grze brutalnej – rozmyślnym uderzeniu lub usiłowaniu przeciwnika lub partnera z drużyny
e) kara dożywotniej dyskwalifikacji - za przewinienia polegające na :
- znieważeniu lub usiłowanie znieważenia Organizatora , sędziego związkowego lub osoby
przygodnej (sędzia stolikowy)
f) kary dyskwalifikacji w punktach a,b,c i d mogą być wyższe – w sytuacji gdy zawodnik po
otrzymaniu kary wykluczenia (cz.k) znajduje się poza boiskiem (po opuszczeniu ławki reze-
rwowych) a w dalszym ciągu zachowuje się w sposób wybitnie niesportowy
g) wystawienie do gry zawodnika nieuprawnionego powoduje zweryfikowanie meczu jako wa-
lkower 5-0,jednak w przypadku wyniku korzystniejszego aniżeli walkower (wszystkie zwycięs-
twa wyższe niż 5-0)utrzymuje się wynik wynik z boiska z pozbawieniem strzelców bramek dla
drużyny której przyznano walkower
h),,na poczet odbywania kar wliczane są spotkania zweryfikowane na walkower dla drużyny
w której występuje zawieszony zawodnik ,jeśli w protokole meczowym nie znalazło się jego
nazwisko. Z kolei jeśli drużyna w której występuje zawieszony zawodnik nie stawiła się do
gry zawodnikowi nie wlicza się takiego spotkania na poczet odbywania kary
h)kary dla winnych zawodników ustalane są tylko i wyłącznie na podstawie pisemnego opisu
wydarzeń przedstawionego przez sędziego głównego w sprawozdaniu z meczu.
i)wszystkie nałożone i opisane kary w sprawozdaniu powinien potwierdzić kierownik drużyny
czytelnym podpisem.
j) osobą odpowiedzialną za ewidencję kar indywidualnych w zespole i wystawienie zawodników
do gry jest trener/opiekun drużyny.
k)Organizator może podjąć decyzję o karze dla danego zawodnika w sytuacji gdy popełnił
on rażące przewinienie a nie zostało ono zauważone przez sędziego
l)w przypadku wybitnie niesportowej i nie uczciwej postawy danej drużyny Organizator po
zasięgnięciu opinii sędziego głównego zawodów ma prawo podjąć decyzję o zweryfikowaniu
spotkania jako walkower lub obustronny walkower.
ł)za przewinienia na terenie obiektu sportowego karze pieniężnej podlegają również opieku-
nowie/trenerzy drużyn.O wysokości kar decydują Organizator oraz Komisja Dyscyplinarna
m)odwołanie od decyzji Komisji przysługuje trenerom/opiekunom drużyn w ciągu 7 dni od
daty ukarania zawodnika .Odwołanie winno być złożone w formie pisemnej do Organizatora.
n)protesty dotyczące zakończonego meczu winny być składane w ciągu 48 godzin od zako-
ńczonego spotkania i złożone w formie pisemnej do Organizatora lub Komisji Dyscyplinarnej
o)drużyny mają prawo do sprawdzenia tożsamości danego zawodnika drużyny przeciwnej
po uprzednim poinformowaniu sędziego głównego o tym fakcie tylko i wyłącznie przez kapi-
tana drużyny najpóźniej przed zakończeniem meczu.
p)jeśli zawodnik ukarany czerwoną kartką odbędzie 50 % kary,trener-opiekun(kierownik) dru-
żyny może się strać (złożenie odpowiedniego pisma)o anulowanie pozostałej kary (np.zawo-
dnik otrzymał 3 mecze kary z których nie grał w 2-po złożeniu odpowiedniego pisma do or-
ganizatora może liczyć na anulowanie pozostałej kary ) Wydział Dyscypliny lub Organizator)
orzeka automatycznie walkower na korzyść drużyny sprawdzającej w następujących przypa-
dkach :
-braku zawodnika wpisanego do protokołu
- braku dowodu tożsamości zawodnika sprawdzanego w czasie konfrontacji
r)każda forma protestu pisemnego składanego przez drużynę do Organizatora wymaga uisz-
czenia opłaty w kwocie 50 zł na rzecz ALF
3)W sezonie 2016/2017 kapitan drużyny zobowiązany jest posiadać opaskę.Brak opaski jest
karany jako niedostosowanie się drużyny do postanowienia regulaminu i może być ukarane
przez organizatora karą finansową w kwocie 50 zł. bez możliwości odwołania
4)Opiekunowie drużyn zobowiązani są do dostarczenia organizatorowi protokołu meczowego
najpóźniej 10 minut przed wyznaczoną godziną meczu według terminarza.W przypadku braku
dostarczenia protokołu do organizatora wyżej wymieniona drużyna będzie ukarana karą 50 zł.
bez możliwości odwołania od danej decyzji jak również może zostać podjęta decyzja o niedo-
uszczeniu drużyny do meczu i ukarania jej walkowerem
5)W przypadku nie zastosowania się drużyny do postanowień regulaminowych,dana drużyna
może być wykluczona z ALF ze skutkiem natychmiastowym.
Brak aktywnych ankiet. |
Musisz się zalogować, aby korzystać z mini-chatu.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|
04.03.2017
X kolejka
Oldboje L.T. - Oldboje J.
2-5
Oldboje G.O. - Oldboy's G.K.
4-8
Oldboje Ł. - Woj-Tom Ł.
14-4
1.Oldboje Łącko 10 25 73-25
2.Oldboje Jazowsko 10 21 38-33
3.Oldboy's Gorce K. 10 19 52-28
4.Oldboje Lubań T. 10 10 31-53
5.Woj-Tom Łącko. 10 9 36-56
6.Oldboje Gorc O. 10 4 36-71